skaffa inte hund om du inte kan hantera en.

idag när jag,syster och lillebror var ute och gick en promenad såg vi två stora hundar. Vi tänkte inte mer på det och när vi gått ca 2 minuter till så vänder jag mig mot benni och så står dom brevid honom, kärring jäveln hade släppt lös två stora hundar när hon alldeles nyss sett en liten gått förbi. Benni är rädd och förbannad och jag tar upp han i min famn, den ena hunden hoppar upp mot oss och vi börjar gå fortare och hundarna följer efter och hoppar efter upp mot mig och benni. Samtidigt är kärringen ca 10 min bakom oss och går hur lugnt som helst och skriker : stanna, stanna med en röst som knappt bryr sig ett skit. Josse lackar sönder och skriker åt henne men hon fortsätter i samma tempo och hundarna fortsätter följa efter oss.. Vi saktar in farten för att hon någon gång ska komma i närheten, hon skriker : VAFAN KAN NI TA HUNDARNA? Jag har fullt att hålla i benni och josse är inge vidare förtjust i stora hundar samtidigt hon skriker tillbaka: DU FÅR VÄL HÄMTA DINA HUNDAR SJÄLV! kärringen går och skriker och vi skriker tillbaka. Josse tar benni i sin famn och jag går och hämtar den hunden som va den drygaste. Den va så stark så knappt jag orkade hålla emot.. sen kom hon och tog honom och hon sa inte ens tack. Snacka om bitter kärring som hatar livet!


vi blev så sjukt arga.. hur kan man skaffa två stora hundar som man inte kan hantera? och VARFÖR släpper man två stora hundar lösa om man vet att dom är olydiga när en liten hund kommer och går? och sen att hon inte orkar att springa efter dom? och så skriker hon elaka saker till oss.. vi skulle bara ha fortsatt gått så hade hon kunnat fortsätta skrika och följa efter sina hundar i ytterligare 15 minuter..

skrev väldigt fort har bråttom, ska övningsköra. men tror ni förstår vad jag menar! ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0