vikariat

idag var det två personer som kom till våran klass och berättade lite ang sommarvikariat. Ska till dom och göra en intresse anmälan imorgon efter skolan, har bara en lektion i morgon - har fått uppgifter man får göra hemma, SÅ SKÖNT!  hoppas på sommarjobb nurå, men tänker då inte söka 8 veckor som dom rekomenderade.. men endå så lockar det på något sätt...money duvet! jag älskar ju sommarn och om jag skulle jobba så pass mycket missar jag  typ hela sommarn.. de är ju det bästa på hela året, sol och värme.. så nej, absolut inte så länge!


just nu små gluttar jag på lyxfälkan samtidigt jag pluggar glosor. Men problemet är att de är ganska så svåra ord. Klart att det är lätt att bara plugga in glosorna, men  vi ska även förklara vad dom betyder och hur ska man förklara tex symbios? (ja,ordet är på svenska) får psykbryk.. jag är svensk, men fattar endå inte sånna där knäppa svenska ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0