I`d rather go naked than wear fur.

 

Miljoner djur plågas och dödas för att vi ska få gå i olika typer av klädesplagg
.. Jag blir illamående och tårögd när jag ser videos och läser om djuren som blir illa behandlade.. Hur dumma i huvudet får folk vara som flår och slår djur som fortfarande lever? jo, varför gör dom så? jo för att pälsen ska hållas fin eller något sådant patetiskt sjukt har jag hört.. Många gör det säkert för nöjets skull också.. vadå nöje? vad är det för kul att kasta hundar ut för stup, flå rävar tills dom stupar, dra av fåglarnas fjädrar när djuren fortfarande lever? jag ser inte en minsta gnysta humor i det hela, skulle själv kalla dessa personer för monster. Att plåga djur så hårt för att endast få göra kläder är bara så otroligt fel.. Päls är snyggt, men vem vill sponsra djurplågeri? inte jag iaf. Det finns en massa fake pälsar man kan köpa och det är minst lika snyggt och även billigare.. Alltså bara plus med fake enligt mig.


och över till det här med att käka kött.. vissa tycker säkert det är djurplågeri det också och det är inte fel att tycka de.. men det håller jag inte med om, för alla varelser äter faktiskt någonting som "förstör"  för någon annan -  eller vad man ska säga.. äter vi kött så är man kanske djurplågare enligt vissa men om vi bara skulle äta grönt så skulle vi äta upp djurens mat i stället.. så vad är rät och fel egentligen? inget av dom är varken rätt eller fel.. Alla varelser blev skapta olika och det är meningen att det ska vara så ..det är så livet är.. men att döda djur enbart för deras päls är bara så himla fel...Och det är inget vi måste ha/behöver för att klara oss i det vardagliga livet. Det är knappast livsviktigt, alla klarar sig utan päls.



HEMSK VIDEO. Varnar känsliga tittare.






för ett tag sen stog det i aftonbladet om att en soldat kastat en hundvalp ner för en klippa, och det finns även ett klipp då man fick se dessa två människor kasta iväg hundvalpen utan några som helst skuldkänslor.. så idiotiskt! videon är inte den bästa på YT, men gå in på aftonbladet(http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1974923.ab) och kolla videon där.






 

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-05-10 @ 22:53:36
Postat av: Sara~Candis

Sv. Hehe ja visst är han :))



Håller med dig om päls. Man kan inte leva utan mat, men man kan leva utan päls. Det är stor skillnad. Var noga med att kolla i skor så det inte är riktigt skinn, 90 % av alla skor är i skinn, det tror man inte men det fick jag lära mig när jag jobbade i en skobutik! Kramis

2009-05-10 @ 22:54:50
URL: http://candis.se
Postat av: Louise..

Jag håller veeerkligen med dej jonna!! till 100 % , BRA skrivit :)

2009-05-11 @ 13:40:11
URL: http://louiseelfwing.blogspot.com/
Postat av: anna

håller med.. tkr dock att man bör se till att djuren har fått ha det bra när man väljer kött att äta, det sker ju mkt djurplågeri i matbranchen också. T.ex. grisar som skållas levande, - det är förbjudet i sverige, såklart, men ändå upplystes det härom veckan om att det skett Här i Sverige.. Hur är det då utomlands? Tänk på att det är bra med t.ex. kravkött (Y) Kolla efter såna märken, då sker saker och ting på rätt villkor.

2009-05-11 @ 22:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0