spökjakt på jobbet.

Eller typ.. Det sägs att det spökar en del på min praktikplats.. Idag visade dom runt på dom tomma salarna som stängt för flera år sen.. Det finns 7 eller 8 vånigar och iaf hälften av dom står tomma, vilket jag tycker är piss dåligt eftersom vården behöver mer plats - och sjukhusen i västerås får överdrivet mycket med jobb stackarna. Men i alla fall så var vi först på en våning där det var jätte fint. Förstår inte varför dom stängt ner de, det var till och med finare än den avdelningen vi är på. Sen åkte vi till en annan våning och det såg ut som det varit folk där samtidigt som ingen städat där på hur många år som helst.. Det lustiga var att vi alla fick en illamående känsla när vi gick in i salen och ville fort ut där ifrån. Dom berättade även att det kunde ringa från olika salar även fast det står helt tomt - ganska scary. Skulle det ringt när vi var där så skulle nog jag aldrig sätta min fot på sjukhuset igen..

Idag när jag satt på mikron på två minuter så stängdes den av efter 5 sek, jag blev rädd för jag trodde att den skulle explodera eller något så jag sa åt en att öppna den åt mig för jag trodde de va fel på den.. Hon sa: men den är väl bara klar och öppnade den.. jag satt på den igen och den funkade hur bra som helst.. En annan sak är att det ringer på en toalett....en toalett som inte finns.... För att ni ska förstå bättre vad jag menar så finns det alltså skärmar lite överallt i salarna som sitter på väggarna och i taken -  och när en patient behöver hjälp så larmar den på en röd ringklocka och detta syns då på skärmarna.

- sen är de upp till en själv vad man vill tro... en sak är säker, jag hatar att vara i källarn (måste dit på morgonen när jag börjar och sen när jag slutar, det är nämligen omklädningsrum där) det är nämligen 3 långa korridorer som skrämmer skiten ur mig.. haha.. det är en av mina fobier, för mycket skräckfilm helt enkelt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0